Het Nieuwsblad beschermt kindermisbruikers

zandvoortphotos

Het Nieuwsblad en de andere kranten van de Corelio-mediagroep van de Vlaamse ex-Jugend-industrieel André Leysen die zogezegd tegen pedofielen zijn, dekten met hun jarenlang media-proces tegenover Morkhoven-activist Marcel Vervloesem, de kinderpornozaak Zandvoort toe…

===

Door Het Nieuwsblad dat zich probeert voor te doen als een onafhankelijke krant, werd er een jarenlang media-proces gevoerd tegen Marcel Vervloesem die constant een ‘zelfverklaarde pedojager’, ‘laffe stroper’, ‘pedofiel’ en ‘geesteszieke’ werd genoemd.

Het eerste artikel waarin de activist van (45 jaar oude) ‘zedenfeiten’ werd beticht, verscheen nu bijna 20 jaar geleden in Het Nieuwsblad. Het verhaal dat onmogelijk was na te trekken kwam van Marcel Vervloesem’s halfbroer Victor. Alle aanklagers van de Morkhoven-activist kwamen bij deze halfbroer, die in een 30-tal processen-verbaal van zedenfeiten met jongetjes voorkomt en waarin geen onderzoek werd gedaan, op bezoek.

Het verhaal werd gepubliceerd op het moment dat de internationale pers, waaronder ook de drie grootste Japanse kranten, naar Morkhoven afzakte om Marcel Vervloesem over de kinderpornozaak Zandvoort te interviewen.

De Vlaamse commerciële zender VTM zond vervolgens een TV-ploeg van haar programma ‘Telefacts’ voor een  rechtstreekse uitzending naar Morkhoven zodat de belastende verhalen over Marcel Vervloesem rechtstreeks in de Vlaamse en Nederlandse huiskamers terechtkwam en de aandacht voor de kinderpornozaak Zandvoort metéén verdwenen was.  De opnames vonden plaats in de Morkhovense café-dancing Berkenmus waar dat Victor ‘s nachts als barman wat bij kluste en zijn jonge (homo-) vrienden ontving.  Na de VTM-uitzending gingen de journalisten van Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws en de Gazet van Antwerpen die voorheen bij Marcel op de koffie kwamen om hem uit te horen over de kinderpornozaak Zandvoort, bij Victor op bezoek om hun belasterende artikeltjes voor de volgende dag voor te bereiden.

Het is merkwaardig dat de VTM-journalisten ook een interviewtje  weigerden met Morkhoven-voorzitter Jan Boeykens die toen toevallig langs het café Berkenmus passeerde. Niets vermoedend vroegen ze hem zelfs of hij ‘nog andere slachtoffers kende’. En toen hij daarop ontkennend moest anwoorden, draaiden zij hun rug om.

Zij gingen ook niet naar de paar huizen verder gelegen woning van Marcel Vervloesem om hem de gelegenheid te geven om op de reeks beschuldigingen te reageren, wat niet alleen vreemd, maar tevens een flagrante schending van de journalistieke deontologie is.

Alhoewel de Werkgroep toen klacht indiende bij de Raad van de Journalistiek, ontving zij geen reactie. En haar klacht ter zake bij de Justitie van Turnhout verdween, zoals alle ontlastende verklaringen, uit het strafdossier van Marcel Vervloesem. De Hoge Raad voor de Justitie gaf dit pas enkele dagen voor de definitieve veroordeling van Marcel Vervloesem door het Hof van Beroep te Antwerpen, toe maar toen was het kalf al lang verdronken.

Het grootste deel van de artikels waarin Marcel Vervloesem door het slijk werd gesleurd, blijkt thans om de een of andere mysterieuze reden van de lijst van de zoekresultaten van de zoekrobot Google te zijn verdwenen. Ook de artikels met de belastende uitlatingen en verklaringen van Victor en zijn vrienden, zijn nergens meer weer te vinden.

Het hele media-proces tegen de activist was eigenlijk niets anders dan een voortzetting van de mediacampagne die in de jaren ’80 reeds tegen de Werkgroep Morkhoven gevoerd werd.
De Werkgroep ontdekte toen dat in het Antwerpse kinderziekenhuis Good Engels, kinderen en jongeren dikwijls naakt en gedurende maanden in isoleercellen werden opgesloten. Daarbij was er ook sprake van sexueel misbruik en intimidatie.  Een aantal jongeren bleken van het kinderziekenhuis bleek in de jongerenprostitutie te zijn terecht gekomen.
Toen de Werkgroep Morkhoven dit bekend maakte, werd er onmiddellijk een doofpotoperatie gestart waarbij de Antwerpse politici, de Antwerpse justitie en kranten zoals Gazet van Antwerpen de handen in elkaar sloegen. De Gazet van Antwerpen beweerde toen op een bepaald moment dat ‘een lid van de Werkgroep Morkhoven zichzelf schuldig had gemaakt aan zedenfeiten’…

___________

‘Achttien maanden cel voor pedojager Marcel Vervloesem’

20 november 2013

TURNHOUT – De correctionele rechtbank in Turnhout heeft Marcel Vervloesem (61) voor seksueel misbruik van een minderjarige veroordeeld tot 18 maanden cel. De zelfverklaarde pedofielenjager is ook voor vijf jaar zijn burgerrechten kwijt.

Marcel Vervloesem voerde sinds de jaren negentig een jarenlange strijd tegen kinderporno, maar is nu zelf schuldig bevonden aan aanranding van de eerbaarheid van zijn minderjarige neef (17) in januari 2012. Marcel Vervloesem heeft het misbruik altijd ontkend, maar een geluidsopname die door het slachtoffer werd gemaakt, vormt voldoende bewijs voor de rechter.

Marcel Vervloesem bevond zich in een staat van wettelijke herhaling. In 2008 werd hij door het hof van beroep in Antwerpen voor gelijkaardige feiten veroordeeld tot een gevangenisstraf van 4 jaar. De man moet zijn slachtoffer en diens moeder een provisionele schadevergoeding van 1 euro betalen.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20131120_00847841

Advertisements

Tags: , , , ,

One Response to “Het Nieuwsblad beschermt kindermisbruikers”

  1. kruitvat Says:

    Beste afzender,

    Vriendelijk dank voor uw e-mail. Wij nemen deze in behandeling.

    Indien nodig nemen wij contact met u op.

    Met vriendelijke groet,

    Opinieredactie

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: